Saturday, February 17, 2007

All Saints



What! Varför är det en bild på All Saints ovan? Mest för att de ha gjort veckans låt. Eller gjort och gjort, det är ju en remix på deras Chick Fit. Först tänkte jag bara lägga upp den, men det finns ett par andra riktigt bra låtar jag hittat/fått de senaste dagarna så jag tänkte att, hey, jag lägger upp dem också. Låten är för övrigt så jävla bra! Och förresten så kan ni ladda ner allt i rosa/lila som slutar på .mp3 eller (zshare) här på bloggen, jag har nog inte varit tillräckligt tydlig med det. Det är bara att klicka på länkarna.


All Saints - Chick Fit (Kissy Sell Outs Excellent Adventure).mp3

Nästa låt är en rolig mash-up mellan två saker som inte är så långt ifrån varandra egentligen, nämligen José González och hiphop. Personligen gillar jag inte González så mycket men det passar tokbra som hiphop. Tack Hellman!

J. González/K. West, T. Kweli & Common - Lovestain/Get 'Em High.mp3

Death From Above 1979 var ett bra band. De upplöstes för inte så länge sen. De var bara två stycken, en på bas och en på trummor/sång och genrebestämts som discopunk eller något liknande. En av dem gör nu klubbmusik under namnet MSTRKRFT, debutskivan släpptes förra året. Den här mixen är våldsam, trashig och brutal.

Death From Above 1979 - Going Steady (Cadence Weapon Remix).mp3

Den sista mixen har jag tagit från Risky Bizniz och postar den igen bara för att den är så pass bra att den förtjänar det.

No comments: