Saturday, March 24, 2007

Electrelane



Electrelane är ett tjejband, men det är ju ganska irrelevant. Något som kan vara mer relevant än det är att de inte själva promotar sig som ett och detta gör de bra, jag visste nämligen inte att de var all girls. Vilket också är ganska irrelevant - musik är ju fortfarande bra musik oberoende vem som spelar den. POLITISKT KORREKT HELA VECKAN BABY YEAH! (Låten ovan heter Film Music)

Senaste tiden har det varit ganska mycket electro (ganska ny, ganska fransk) och det kanske blir lite mer finpop nu igen. Enjoy!

4 comments:

Martin Janzon said...

Fråga den här killen om det är irrelevant att det är ett tjejband... ;) http://girlbands.blogspot.com/

För övrigt: Mycket bra låt! Kanske ett bra band rentav? Råkade se att de var förband till Arcade Fire nu nyss.

... said...

Haha, jag ska kolla upp den bloggen! Och ja, bandet är riktigt bra, det finns bättre låtar men jag hittade inget bättre video. Det där med Arcade Fire har du så rätt i, det glömde jag ju att skriva! Spelningen med AF här i Sverige hade ju tydligen varit väldigt bra.

inanna said...

Dålig låt. Electrelane har aldrig varit i närheten av att överträffa "The Valleys". Jag tycker de borde lägga ner och bara njuta av att de har en låt på min all-time-hundralista...

... said...

Nä, dåligt tycker jag inte att den är. De har som sagt bättre, men jag hade ju inte lagt upp den om den varit apkass. Men om jag får någon mer att lyssna på dem som inte gjorde det innan så ser jag det som en vinst!